Thursday, December 12, 2013

Di celah celah cerita Lana ,Shila dan Johan terselit cerita lama.

Hebat cerita mereka.3 hari berjumpa terus melamar katanya.3 hari ke,3 jam ke ,3 saat ke apa nak ku kisahkan.Itu cerita mereka...jodoh mereka.Lana dan Johan.
Sebelum ni terbaca kisah Shila dan Johan,terdetik rasa hati...padan dan secocok nampaknya pasangan ini..All the best for them..tup tup lain jadinya.

Well...siapa kita nak persoal apa yang dibuat atau perlu dibuat Si Johan ini,Aku tidak...
Tapi kisah ini memutar balikkan kisah yang satu ini...

Mereka hanya tinggal 28 hari nak dinikahkan.Persiapan rancak dijalankan.Riang rasa ibu dan ayah .Hati berbunga seluas taman daffodil di Holland sana.Tapi satu panggilan talipon tgh malam itu memusnahkan semua.
Aduh tak perlu aku kisahkan kembali apa yang berlaku....tetapi ini yang membuat aku tertanya tanya..

Konon dia buat pilihan itu kerana nak membantu .Nak bawa perempuan yang lagi satu kearah yang direstu..menjadikan dia mukmin sejati.Nak membetulkan akidah katanya.Nak membimbing alasannya.Lagi pun perempuan yang lagi satu itu ada kekurangan...tak mungkin dapat cari pasangan.kalau dia tak jadi pahlawan..
It happened like a whirlwind....macam si Lana jumpa si Johan.3 hari saja ...

Hari tu aku terjumpa cerita mereka.... tak ada pula perempuan itu jadi muslimah sejati..Yang peliknya silelaki yang ku tahu teramat pemalu ,alim dan warak boleh pula bergandingan dengan siisteri dok terapung dikolam mandi berbikini!
Dan tak malu pula bila siisteri dilihat menjilat kek berbentuk anu....aku harap gambar itu dah tiada dalam internet ini...kesian emak kamu.Tentu dia malu.

Ku harap dari kisah Lana dan Johan ini,jangan jadi begini...

3 hari saja hati boleh berubah...
Jangan pula si Lana mengubah si Johan...sudah..
Apa apa pun doa ku buat kalian...semoga jodoh kamu berkekalan...hingga akhir zaman..


No comments:

Post a Comment