Sunday, November 3, 2013

Suzie orman dan insolvensi....disatu petang deepavali

Lihat cikli terlentuk disofa.Tv pula bukan main lagi dok tayang cerita deepavali vaanavil.Riuh rendah suara hero dok kejar penjahat.Dilibas sekali terus jatuh laut.Dilibas dua kali terus terbang ke awan.....eh tapi kenapa nampak orang yang dok tonton dah sampai kedunia lain....Heh tidur ya.

Cikson capai remote dan terus tukar channel.Tangan menekan punat punat dan akhirnya sampai ke NBC.Dan terhenti dia disitu
Suzie Orman bukan Suzie Osman punya rancangan
Money matters dan debt settlement punya perbincangan.Something to do with settling study loans dan seangkatan dengannya.Bagus rancangan ini..especially pada siapa siapa yang tengah tenggelam timbul dalam lautan hutang.Tak kiralah hutang ikut nafsu atau hutang yang tidak dapat dielakkan.Dua dua hutang ini ada perbezaan kalau anda tidak tahu.

Setiap kali membelek akhbar,kerap terjumpa iklan jabatan insolvensi.dalam kata lain bersangkutan hutang piutang dan akta kebangkrapan.Kadang kadang terjumpa alamat dan nama yang kita kenal.Terkadang pula tertanya tanya kenapa umur muda muda dah jadi begini..Kesian menyinggah di hati pada mereka yang dalam situasi ini.Tapi kan....ada kala perbuatan sendiri mengakibatkan begini jadi.Tak kecuali juga perbuatan perbuatan mereka yang disayangi..atau divenci..

Hari ni hari  deepavali...tapi dalam daerah kami sunyi dan sepi.Tiada mercun berbunyi.Tiada berdentum disana sini.

Petang ini niat nak goreng bihun sekati jadi buntu.Tengok petiais apa pun dah tak ada buat ramu..Besok sajalah pergi beli segala keperluan utk kelangsungan hidup kami bertiga .

Cikli malam ni beli mee kuah ya
Cikson berpesan pada suami yang dah handsome bersiap nak keluar petang ini...
Harap anakanda anakanda yang bercanda di port dickson jaga diri .ok...enjoy yourself.

Suzie Orman,deepavali dan insolvensi jadi subjek petang ini.....diwarkah pada 2 Nov.2013.Today I strike the publish button.

No comments:

Post a Comment