Tuesday, June 18, 2013

Asai ada....pakailah apa saja makhang oooi

Asai ada ....pakailah apa saja makhang oooi.

Oooi ni tak boleh.Tak boleh tak boleh.
Heeeee....tak keluaq ghumahlah mamason kalau dok suruh pakai apa saja.No.Naheee.

Ini pendapat makcik ....
Tentang pakaian janganlah amalkan asai ada.Kena guna cermin.Evaluate dulu bentuk badan tu
pear shape ke,ballooon shape ke .Evaluate juga umur dah sampai ke mana.Evaluate juga nak pi mana...nak pi pantai ke,shopping mall ke atau nak pi majlis ilmu.

Hai tak terbayang makcik kalau berani sarungkan legging megging dengan anak tee....Mau tersembul segala lemak lemak tepu minta dibebaskan..Satu hari kat Tesco makcik jumpa ....mata makcik pun meleret ke dia.And I was like .....ni karung lemak ke manusia.Dan mata mata lain yang melihat tersenyum sama.

Lagi satu  bila pakai kain ,dress yang tembus cahaya,tolonglah pakai kain dalam.Kain nipis the like of chiffon tu walau dah lining masih menyerlah susuk tubuh bila kena cahaya.Tak cantik tau .....

Sekarang ni anak muda tgh dok in dengan hijabista ke apa tah....tertengok dalam tv rancangan tu.Aduh...nak jadi badut ke dengan kain warna warni paddle pop dok belit badan dan kepala.

Eh mama ni......mengata orang suka benar.Nak jadi fashion police la pula.

Dak ....am not being busy body tapi sebagai pengajaran juga.Buat diri sendiri dan orang orang yang disayangi...

Oh well....puasa 21 days more.Dah buat persediaan ke?
Nilah bakal jadi baju raya...happening dak? Pening adalah.....




4 comments:

  1. Betui... makchaq walaupun jenih tak kesah, tapi bila nak pakai baju memang pikiaq jugak faktor usia dan lemak jelli yg ketegaq ni.....

    ReplyDelete
  2. Tu dia ehh! Kalu kita yg dress gitu, tersemboq biji mata n airliur Paknya dulu ... Gerenti kena kuarentin!! Hehe ... Well said cikgu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya depa jalan berdepa dari kita...malu nak bersaing.Kdg kdg singgul singgulan sikit sikit bila kita menulis..baru ada umph.

      Delete