Saturday, March 16, 2013

Antara AI and SK...cerita antara benua.

Siapa AI ? Apa SK?
Tentu ada tertanya tanya.

Anuar Ibrahim kah? Sahruk Khan ka?
No,no...nahee...bukan mereka berdua yang makcik maksudkan.

Semalam....dah tak buat apa apa,makcik ngadap tv.Satu berita dan satu lagi that reality tv yang tengah hype sekarang.
Antara berita tu tetiba ada slot tunjuk SK bawa duit syiling satu van. Nak bayar FAM ye.Dan ada 10,11 orang yang lain mai kandaq timba ke raga apa tah... .Dalam hangat berita ttg Lahad Datu jadi anti climax dgn berita dari Perlis pula.SK yang kami rakyat marhaen kenali mmg penuh kejutan.He's so full of surprises.PRU 13 ni tentu ada ceritanya timbul balik....
SK  ? ..... tentulah bang cik Shahidan Kassim yang kami sayangi.No pun intended.Masa dia jadi MB ,Perlis mmg happening.Jenuh kami pergi satu majlis ke satu majlis.
dari skrin tv makcik.
Cukup kreatif orang orang kita kini.Hari hari dok demo...demo pula macam macam ragam.Ni demo kain pelikat namanya.

Ok next is AI yang bukan Abang Nuart tapi  American Idol season 13? ye ke 13.Walau Angie Miller nyanyi sedap,yang menarik perhatian makcik ialah penyanyi lelaki yang stammer tu....malas pula nak google nama dia.Tersentuh dengan kegigihan dia dan keyakinan diri walau dia berdepan dengan kekurangan.Susah payah dia nak tuturkan kata kata tapi bila nyanyi tak pula begitu.Sifat begitulah yang patut disemaikan dalam diri anak anak kita.Percayakan diri.
Boleh aci apa...kalau bangsa kita orang yang dok tergagap begitu mesti dah juri kata:
Hang nak buat apa dok tergagap gagap macam ni.Balik rumah la.Lepas tu adalah pula pencipta lagu buat lagu : Mamat gagap!
Ehh kalau lah makcik lihat AI ni masa kecil dulu,mau makcik jadi orang yang penuh yakin diri.Cakap apa saja yang terbuku di hati.Free and easy.Tidaklah tergagap gagap errrr...errrrm...errrrh.. sepanjang hari.


No comments:

Post a Comment