Saturday, May 12, 2012

KOREKSIONAL 2

 

Kenapa bahasa itu perlu di bahasa melayukan kalau bunyinya macam menggelikan….

Aku terus terfikir,berfikir dan memikirkan

Sarat dengan fikiran yang mensaratkan ,aku menilik ,mengkorek kertas kertas jawapan yang ku terima hasil ekziminasion hari tu….

Dan terretro balik ajaran songsang ku pada murid yang masih hijau itu

Bahasa inggeris ni gila.Dia buat kita jadi gila

Contoh nya: I am writing …untuk sekarang

                    I wrote …untuk yang lepas dan banyak lagi hukum grammar yang buat ramai pening kepala.

                 

Bahasa melayu mana ada susah susah macam grammar Bahasa Inggeris

Ada tak kita kata : Saya berjalaning,dia berjalans,awak berjalaned……

Kita hanya letak sedang,telah,akan……habis cerita

 

Tapi rupanya aku tersalah: Bahasa Melayu moden buat aku terpinga pinga.

No comments:

Post a Comment