Saturday, April 7, 2012

Takuit,Terkejuit.

 

Dulu ,ingat hanya di Taman Saujana Indah di Kajang aku mengalami keadaan itu.Kilat yang membelah bumi,guruh yang berdentum dentam hanya common di Lembah Kelang

Add caption


Semalam aku mengalami keadaan itu yang rasanya tak pernah aku lalui di Perlis ini.I tell you it was the worse ever.

Mula mula hanya hujan.Cikli ,seperti biasa keluar bekerja around three or four after a quick nap.As I was tooo tired to do anything after a tight schedule yesterday,I ignored the housework and nestled on the couch.

Hampir terlompat aku dari baringan bila tiba tiba saja kilat memecah bunyi.Mujurlah all electrical goods sudah di tarik plug.

Selepas itu ,entah berapa belas kali kilat ,beriringan guruh bertingkah bunyi.Terdengar betul betul atas bumbung rumah.

And one big panggggggggggggg……..rumah terus gelap.Karan dah terpelantiq.Waduh!

Aku nyalakan lilin dan mencari tempat yang jauh dari tingkap,pintu and openings.

Bertemankan Jade yang setia……dia merenung muka ku. Nampak jelas takut dimatanya.

Cikli ……cepatlah balik. Gitulah agaknya doa kami berdua.

Well….it must be over 2 hours that day when the nature took control of our life.Agaknya beginilah ketakutan rakyat yang terperangkap dalam kancah perang.It must be worse in Iraq during the war.

Selepas semua reda …aku beranikan diri menaikkan semula main switch.Lega bila rumah terang bercahaya.Aku menarik nafas lega.Jade juga.

Amin.

Taklah kami takuit dan terkejuit lagi…..sampai menggigil lutuit……hehe

No comments:

Post a Comment