Monday, April 9, 2012

A bad hair day indeed.

 

Rasanya macam nak tender quit letter hari ni jugak.

Minggu lepas kena observe,kena value.Minggu ni pun kena lagi.Besok lusa task force pula nak mai sekolah.

I like teaching but being put under the microscope is so not for me.

 

Nak jadi cerita….

Hujung minggu hari tu,sebeban,selambak buku buku murid dibawa ke rumah untuk diperiksa.Pakli has never seen me bringing home tons of work to be corrected as I prefer to finish them off during my free periods.Dari dok merapu sana sini.baik di manaafaat kan memerikss buku budak.

Nak jadi cerita ……

Alat mengajar yang disimpan dalam kelas yakni my figurines went missing.Those were pictures I sourced from papers,magazines,cut them out and back them with hard paper. Adoiii….ada gambar binatang,football players ,kereta dan macam macam lagi.So during the weekend,mamason pun guntinglah gambar gambar tu tetapi tak sempat nak back up.

 

Nak jadi cerita …

Tengah berkuntau bertaici dengan murid murid tahun satu,tercegat dimuka pintu seseorang berkurta .Rupanya pelawat nak observe aku!

May I see your rb?

Dan akhir cerita……

Its indeed not my day.

And I feel like sending my resignation right this moment.

Or maybe join in the hokey pokey with a hu ha here and a hu ha there.

There’s sometimes no credit to your work if you dont follow the crowd…

Dan jadi photostat teacher.Foto sana foto sini masuk fail….is so not my way.

1 comment:

  1. as u always say to me mummy, chin's up , put one big (fake)smile and brace the day:)u can do it mummy!

    ReplyDelete