Tuesday, November 8, 2011

Eiduladha of 2011 – the makan

 

Its the second day of Eid.

Dot no.1 is safely at home.Sonny dear is always as before…..

Mamason pun dok berkira kira …apa pulalah nak jamu depa.

Makan ketupat…dah.Rendang daging …dah.Apa yang belumnya?

 

Haha..apa kata kita masak nasi tomato….rencahnya dah ada sejak entah bila….check X-date…oh ye,proceed saja.

Maka terhidanglah :

nasi tomato resepi entah kompeni mana.Tapi ok lah juga rasanya.

gulai dalca ayam yang kuahnya pekat likat

sambal tumis ketis ketam bercampur udang yang memikat

jelatah nenas ,timun,bawang ,tomato juga cili pun ada.

 

Olin keluarkan pinggan dari ostolia…kita makan sama sama

Teringat bday sisonny yang belum diberi belanja

Apa kata kita berempat celebrate kan saja.

Nasi tomato ,kuah dalca bukan mama selalu memasaknya.

 

Happy B’day sonny boy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Makanlah kami berempat semua

Tambah seekor tetamu istimewa

Nak join celebrate b’day abangnya

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tengah sedap menjamu selera

Ada pula cikli dok kata

Kalau makan ikan masin lagi sedap rasanya

Dari dok makan nasi tomato kuah dalca….bosan lah agaknya.

 

Apalagi……mamason pun tersentap

Aku masak penat penat…..ikan masin yang dia terpikat.

 

Ha betul juga…..buat apa penat penat

Hari ni mamason nak jamu ikan masin saja….nak tengok ,nak lihat

Apa pula cikli punya pendapat.

Hehe.

9 comments:

  1. Ikan masin di tabur dengan bawang besar goreng dan cili api, sedap tu Cikgu. :)

    ReplyDelete
  2. Salam mamason, nasi panas2, patah2 cili api, perah asam limau kat ikan masin..Fulamakkkkk...memang kick..hehehehehe

    ReplyDelete
  3. Cik gu..ikan masin memang pembuka selera..
    teringin pulak nak goreng ikan masin..

    ReplyDelete
  4. Cikgu...
    sama macam kisah p.ramlee dalam ahmad albab..
    menantu hantar gula dan garam..
    sebenarnya semua saling perlu...
    jika makan ikan masin saja, memang tak kena...
    mesti ada sampingannya juga... :)

    ReplyDelete
  5. Kakcik,
    meleleh air liur.Lebih lagi ikan masin dari Pahang ,mmg sedap.

    ReplyDelete
  6. Acik Erna,
    Puas makan daging,ikan kering jadi penambah selera.Ikan apa yang nak goreng tu...selamat menggoreng

    ReplyDelete
  7. Akak,
    mamason masak gulai lemak telor ,goreng ikan gelama masin...Fuh..cikli tak komplain.

    ReplyDelete
  8. marina,
    Rasanya mak mertua lalu pun tak tahu...

    ReplyDelete
  9. Semalam I makan telur terubuk ikan masin lawan dengan rendang daging..hari ni nak goreng ikan terubok lawan dengan kormak.
    Betul cakap cikli tu..Raya kan dah jenuh makanan yang lebih istimewa..so ada ikan kering tu memanglah terangkat selera..hehehe
    Happy Birthday Sonnyboy..
    Tetamu istimewa makan sama? Alahai comelnya..:D

    ReplyDelete