Thursday, October 27, 2011

cerita kerani

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Macam ni pun ada. Tulis notis atas notepad merah,lekat kat screen kemudian belah.ye ye.

Itulah kejadian yang menimpa cikli satu pagi.Si kera ni baru masuk kerja .Konon boleh itu ini.Dah kerja sana sini.Cikli pun ambillah kerja dengan senang hati.

Tahu apa jadi?

Nak taip surat semuka ambil satu hari. Dari pagi sampai petang itulah saja kerja yang dia buat.Kalau betul tak apalah sangat.Ini ketengah ketepi.Kesian cikli.Akhirnya kena buat sendiri.

Hah,banyak lagi cerita ceriti.Kadang kadang buat mamason gelak geli hati. Teringat pengalaman sendiri.

Kerani ni datang bersegi segi.Ada yang buat kerja tak perlu dok perati.Sekali cakap diberesi.Tapi selalu tak lama depa kat sini.Ada lah pejabat lain dok intai,dok pujuk dok bawa lari.

Tapi kan…kalau nak berhenti takkan lah cukup sekeping kad merah pengganti diri !

7 comments:

  1. Macam itu saja? Ish..ish..ish...

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    KALAU MACAM NI, KERJA SENDIRI !

    ReplyDelete
  3. Salam kenal...

    itulah dilema saya masa ada pekerja suatu waktu dulu...nak mintak kerja merayu-rayu, dah dibagi kerja perangai mcm kayu...ditegur - melawan, didiamkan - apa pun tak jalan...

    susah-susah lebih baik kerja sendiri, bak kata org tu biar mati berdiri dari ada pekerja tp menyakitkan hati...

    sabar? - takyah nak ajarlah..
    kalau tak sabar rasanya dah lama ramai yg jadi arwah hahaha..

    bila masuk kesini, bolehlah pulak komen masuk...

    ReplyDelete
  4. Mesti masa interview tak dapat perhati
    itu yg kes jadi begini
    pengalaman banyak mahu dikongsi
    rupanya kerja dia tipu sana-sini
    resign pun kepil kertas di skirn pc
    macam-macam sekarang ni

    ReplyDelete
  5. Mamason,
    May I suggest, tak payah di bank-in gaji dia. Mana boleh resign macam tu aje, mestilah ada notis etc. purrr...meow!

    ReplyDelete
  6. i second cat-from-sydney. this is just crazy!

    ReplyDelete
  7. Kakcik
    Itulah kisah pekejka cikli.Boleh berhenti suka suki.

    LH
    Betul tu.Tak payah dok minta kerja kat orang.Kerja sendiri boleh suka hati goyang kaki.

    Queenie,
    Kdg kdg kelamkabut dibuatnya bila kita dapat pekerja macam ni.Ikut suka hati ..tak fikir siapa bayar gaji.Last last taukeh jadi kuli .hehe.

    CFS
    Itu yang patut.Tapi depa boleh pi mengadu kat Labour.Buat macam macam cerita.

    Noir,
    Sangatlah betul.Its utter rubbish and crazy.

    ReplyDelete