Sunday, October 30, 2011

Cerita cerita minggu ini

Been a busy week.What with the girls home for the holidays.

On the school side,SKRPB where I was assigned as an MBMMBI contract teacher,we held our Sports Day. A scaled down event with the parents only.No officials from the Dept.

Nak tahu apa yang mamason ditugaskan….berpadanan lah usia nan lanjut..

Apalagi medal medal yang akan disangkut

Ke leher olahragawan olahragawati yang berlari sampai ada yang hampir semput.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lawan punya lawan

Laarri punya laaari

Terpilih lah johan

Perempuan dan lelaki

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Actually I like the shadows in this picture …..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Akhir sekali Johan Rumah jatuh kepada Rumah Merah

Amboi,nampak depa berdiri megah

Ustaz Sirhan senyum tak sudah ……

 

Minggu depan ,anak anak ada ujian akhir tahun

Itu yang mamason dok tengah gerun

Bolehkah depa jawab …atau entah apa lah yang depa nak balun.

 

On the homefront pula,saat ini tinggal saja mamason dan kucing kucingnya.

Masak tengah hari dah tersedia

alala…..sukanya.

Masak sambal tumis ayam tanpa belacan

Untuk cikaten bawa balik buat bekalan.

3 comments:

  1. cikgu...
    nak tumpang bertanya..
    masa saya sekolah rendah dan sekolah menengah..
    kenapa rumah merah sesalunya jadi juara?
    cikgu2 memang pilih murid2 yg terrer2 masuk rumah merah saja ker???
    rasanya sampai sekarang sekolah anak2 saya pun selalu rumah merah juara sukan...
    hehehehehehe.. dah kebetulan kenal dengan cikgu.. sajalah tanya....

    ReplyDelete
  2. Akak,
    Agaknya warna merah tu yang bawa tuah.Saya pun dulu rumah merah.Selalu jadi juara.Tapi bukan saya yang lari...ulat buku mana larat lari.

    ReplyDelete
  3. hahahah...mamason..merah kan membara..lebih2 lagi cikgu2 rumah merah jerit tak ingat bg sokongan..hahah..pepun enjoy je....

    ReplyDelete