Tuesday, September 6, 2011

Sangam-satu nostalgia

image

It was back in 1964.If I was not mistaken. And it was the first Bollywood film that I saw at the cinema.How I was smitten with love.Love for anything Hindi…..the actor,the stories,the songs.

Kalau tak silap Panggung Kapitol di Kulim tempat tayangannya.Kalau nak cerita bab panggungnya tentulah seribu kali bezanya dengan Midveli.Ada 3 kelas tiketnya.Untuk paling murah kena lah mendongak.Kalau lebih sikit duitnya bolehlah bersandar dikerusi tingkat atas.

Oh ya,adakala pijat pun ada dekat kerusi.Tapi eh….bukan pijat yang merayap.Nanti kita cucuk dengan pin.

The late Rajendra Kumar was my idol.How I adore him for his handsomeness,his suaveness,coolness and how I wish if I were to meet my mr right,I would like someone like him.If not for his looks ,his demureness was more than enough.

Selalunya apa yang kita mahu,tidak semestinya kita dapati.

So tidaklah makcik kahwin orang sekacak Gopal @ Rajendra. Kerana makcik pun tahu diri ni pula bukanlah  Radha .Jauh panggang dari api.Jauh api dari periuk.Jauh periuk dari lauk.

Tapi tahu tak……ada orang kata anak kucing makcik ada yang macam  Bollywood.Hahaha.\\\\\\\ ///////.hehehe.

Sekarang Zee tengah dok tayang Sangam untuk kali ke berapa juta kali.Rasa macam terbuai buai dengar lagu lagunya.Ketum mere Zindagi hum…….Macam kitalah Radha yang berlari,menari balik pokok.Balik bukit,balik pulau.

Itu yang terhasilnya nukilan 3/4 ini.

Saja saja nak bernostalgia.Tak boleh ke?Anak anak jangan gelak!

4 comments:

  1. Mamason,
    Mama kita tanya, why Rajendra Kumar not Raj Kapoor? purr meow!

    ReplyDelete
  2. Saya pun suka dengar lagu2 dari filem Sangam tu. :)

    ReplyDelete
  3. CFS,
    Raj Kapoor? Oh no...dia macam tak cukup sekupang dalam cerita tu.Mamason suka yang macho..tall dark and handsome...Dan yang lebih penting tak 3/4.hehe.

    ReplyDelete
  4. kakcik,
    Sangam's songs are so evergreen.Dah 40 tahun lebih pun tak jemu dengar.
    Lagu lagu sekarang memang tak pernah dengar dah.So are the films.Tak ada yang memikat hati.

    ReplyDelete