Sunday, September 11, 2011

Lost N Found

 

Still at the subject matter of looking for the lost. How many a times we become lost or at a lost when we lose something we treasure or of importance to us.

Tentu hidup jadi tak tentu arah kan?

Tentu masa tu dap dup dap dup bunyi jantungkan?

Pernah rasa macam mana losernya dekat car park?.Bila kereta yang diparking tadi tidak dapat dicari?

Image:CAMELOT 8747.jpg

Well,mamason berkali kali menghadapi situasi ini.

Selalunya bila beramai berkereta dan masing masing terexcited sampai tidak ambil peduli.Hang ingat aku dan aku ingat hang yang ambil peduli.Last last apa jadi?Melilau cari sana sini.A<B<C>D……biru ke merah ke hijau ke ….satu ke dua tiga ke empat….utara ke selatan timur ke barat semua tak jadi.( siapa yang biasa park kereta di mega park tentu faham apa yang mamason maksudkan.)

It happened once at Ikea and also in Penang.It happened too after a movie at a cineplex.It did happen at the airport in KL.

Sebagai orang tua tentu tak terdaya nak menapak dari utara ke selatan dari atas ke  bawah hingga termengah mengah.Jadi selepas kejadian kejadian itu selalu berhati hati.Ambil gambar dengan handphone pun bukan gurantee.Mau masa nak tengok dia habis bateri?Mau dia kena curi?

Tulis saja ..Apa kata pula masa itu tak ada pensel dan kertas walau secalit?

So apa ikhtiar nya. .

Ooops nanti mamason tanya WikiHow…..

2 comments:

  1. Mamason
    Tiap kali keshopping mall, I lenggang kangkong soon after turun dari kereta. Mcm take for granted cos someone mesti ingat kat mana park kereta; NOT UNTIL I dah reti drive sendiri, barulah perihatin sket; hence I make sure ..

    1. I keep a pen/paper dlm handbag
    2. Caj bateri hp before keluar rumah
    3. Snap point of entry/exit
    4. doa

    Kaum keemas2an have to take extra steps to remember things, hehe.. (ditujukan pada diri sendiri)

    ReplyDelete
  2. Ciksom,
    Ya salute kat kaum keemasan.We do strategise things over tapi yang teruk tu kadang kadang lupa pula plan strategi yang dah diplan awal awal.Tak ke teruk tu( Tu myself la)
    Tapi kadang kadang lebih teruk bila bergerombolan.Asyik harap mengharap.

    ReplyDelete