Tuesday, September 27, 2011

Aduhaiiiii…….alahaiiiiiiiiii

Cisss.Pantang toknenek. Nak tipu pun tengoklah oghang……

Marah betul niiiiii!!!!!!

Awat pulak dah mamason?

Bergaduh dengan siapa ni?

 

The story goes like this…..

I got a call asking me whether we are still in our old business.Sure ,we do.Said I.

I gave my hb phone number to the caller but he asked me to call him to call him back.

And after school I got the whole story…..

Tuan pemanggil kenalkan diri sebagai Haji …… dari ……..

Katanya dia ada peluang keemasan yakni tender nak bagi sangat sangat dan nak start kerja 1/10 ni.Harga pun whew!

Tapi yang tak sedap tu :

Kena bank in RM ……… sebelum pukul 1.00 into account Pn Khoti***ah bt tak mau bagi tau .Lepas bank in baru pi jabatan dan sign surat perjanjian.Kalau setuju.Kalau tak setuju .duit deposit akan bagi balik.Katanya.

Selang setengah jam si tuan aji panggil lagi tanya bank in dak lagi duit tu.

Hai senang senang ke nak cekau duit banyak tu.Lagi pun tak kan senang senang nak masuk duit kat orang macam tu saja.So cikli pun buatlah CSI…..maka perkara pun terburai…

* tak ada pun orang nama macam tu kat pejabat tu.

*pelikkan jabatan kerajaan tapi guna BSN.

*tender kat tempat yang dioffer masih valid sampai December.

*harga tender tu …huuu….

 

So kepada syarikat syarikat ,kompeni kompeni,kontraktor kontraktor.

AWAS!

Jangan mudah dok percaya dengan habuan yang tak diduga

Mungkin angkara BUAYA TEMBAGA

Takut takut kita terpedaya

image googled

kena baca .

4 comments:

  1. alhamdulillah cikgu dan hubby dilindungi. i have zero tolerance ngan conman cam ni!

    ReplyDelete
  2. nasib baik sempat buat CSI , kalau takkkkkkkkkk????

    ReplyDelete
  3. Noir,
    Itulah kena baca banyak banyak ttg conman .Kena hati hati.They come in many forms.

    ReplyDelete
  4. Lady,
    Harap you all pun bersiap siaga selalu. Jangan percaya melulu.Nanti kalu....kita juga yang malu.

    ReplyDelete