Saturday, April 16, 2011

Dalam pencarian ini

 

Dah penat ku jelajah se genap pelusuk alam maya…ke u-tube sudah ,ke http ..sudah.Namun yang dihajati masih belum berjumpa.Kalau jumpa lenggoknya,tuturkata belum berkenan dihati.So cari punya cari punya cari….mamason temu jalan buntu.

Hari penentuan semakin dekat.Mamason masih belum ketemu yang dicari.Puas bertanya dan bertanya.As a last resort,ke AS kami berdua that day..

Not to Tsssssco but to Speedy Gonzales. Dan mamason temui apa yang dihajati.VCD karaoke yang mungkin dapat menolong.Disahkan tulin.Bukan tiruan.

Di sekolah ,aku mencari lyric .Memberi kepada anak murid untuk dibaca di rumah.Walaupun 90% guaranteed tak akan ditengoknya kertas pemberian ku itu.Yang mana itu aku cukup pasti.Tapi entahlah nampak mereka beria dan excited nak belajar.

Masaalah lain pula timbul.Aku sendiri tak tahu nak atur step.Manakan nak ajar murid murid rentak dan lenggoknya,tentulah ke laut aksi mereka.

Masaalah kemahiran komputer yang se calit juga merimaskan ku.Never done all the business of loading ,downloading or uploading.Terpaksa meminta sini sana..Hope this would be settled soon as my colleague had taken the initiative to solve the problem.

Hai pening pening.But many younger teachers gave me the encouragement and their pledge to help me out.

Hmm if by next week,these matters are not resolved,I dont know .We’ll see.

Jangan aku terpaksa angkat kaki.

Or tender my resignation letter to the head on this ground:

Tidak dapat melatih murid menyanyi dan menari kerana saya telah tua!

Apamacam.Boleh?

1 comment:

  1. hahahah mamason...relax arrr..insyaallah ramai yg akan membantu slps big program settle minggu ni...sabaq ya..heheh

    ReplyDelete