Friday, April 8, 2011

CikNina anak Dello

 

Manis raut wajahnya.Mengingatkan aku pada seseorang.Bercelak matanya merenung tajam.

Suaranya nyaring…..meeaheow ….itulah seakan akan bunyinya setiap pagi menggerakkkan insan kesayangannya dari tidur setiap pagi.Siapa lagi? kalau bukan cikli.

Habitnya? Setiap kali dapat meloloskan diri masuk ke rumah ,dia berlari kencang ke depan.Badannya  dihempas kelantai .Entahlah mamason tak faham kenapa harus jadi hulk hogan.

  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sifatnya agresif berbanding Ricci yang lebih pasif.Masa banjir hari tu,dia sanggup memanjat bumbung untuk kelaman depan.Habis basah ekornya yang panjang.Tapi dia tak kisah.

Nina suka bermain.Anthing boleh jadi mainannya.Gumpalan kertas,kain dan baju .Kalau gumpalan kertas itu terjatuh ke bawah meja yang tidak dapat dicapai,dia mengieow panjang.Minta tolonglah apa lagi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Tapi satu yang tidak kami berkenan: suka ooo oooh ikut rasa.Last last kena tidur kat luar di belakang rumah.

Mamason

4 comments:

  1. gebu2 kucing makcik~~~mintak sekor~~he~~

    ReplyDelete
  2. Saya suka tengok gambar yang akhir itu. Sangat comel! :)

    ReplyDelete
  3. Nina ni memang suka bising kalau tak dapat nak amik mainan dia balik.haha.tak cukup usaha ni budak ni, :)

    ReplyDelete
  4. dia pakai celak jugak ke?
    boleh geng ngan nekochan ni..hehe

    ReplyDelete