Sunday, March 6, 2011

hai awat mahai sangat ni.

 

Teruk. Itulah perkataan yang terkeluar dari mulutku. Lihat pada tag harga ,mata jadi berpinar.Adrenalin mencanak keluar.

Makngah…..seorang saja ka? Aku ditegur seseorang.Mata rabunku membelek raut wajah orang yang menegur ku.Oh anak muda adalah anak  sepupuku.Jadi anak  saudara sepupuku .Dan anak anaknya yang comel berempat tu adalah cucu cucu saudara ku. How time flies.Masa jumpa lama dulu dia anak teruna .Trang tang tang.

I was in Tsssssco SP that Saturday evening.Selepas ke J**kel mencari sehelai dua kain buat kurung. Mataku terarah ke pada notis didinding. Price of clothes to rise in March? Itulah .Aku perasan yang harga yang ditawarkan walau ada sale tak lah mendinginkan hati.

Dalam bilik guru pun kalau ada perbualan,mesti tentang harga itu harga ini yang naik.Naik dan terus naik.

One thing I noticed,kenapa ya kereta diparking lot Tsssssco tu tak penuh? Kenapa queue counter pembayaran pendek saja.Oooooo. Ini tentu hasil dari ops bayar saman  saman tertunggak tak?

Cikli kena jelaskan 3 saman.Mau terbang hampir RM 200.Mamason punya kereta 2 biji tu cleaaaar! Yahooooo.

Tapi kesian sunggoh bila lihat saudara yang kena jelaskan beribu ringgit !Panjangnye senarai saman nya.Peringatan buat ibu ibu ….buat mamason .Kereta nama kita tapi yang bawa siisi keluarga.Jadi bila kena saman …siapa yang kena? Kita juga.

Buat anak anak yang bawa kereta mamason…..cermat cermat ya.Elakkan kesalahan trafik .Kesianlah mama yang dah pencen ni.hehehe.

5 comments:

  1. Mamason,
    Makanan meow pun naik harga juga ni.....nampaknya Angelina kena cari jalan tambah pendapatan keluarga. Ehem...anyone for cat massage? purrrr.....meow!

    ReplyDelete
  2. Bila sebut tentang saman, hati saya jadi tak keruan. Atas nama saya ada 3, atas nama suami juga ada 3 - semuanya pula bukan atas kesalahan yang kami lakukan! :(

    ReplyDelete
  3. Salam.
    Saya pun tak check lagi ada saman ka tidak!!!

    ReplyDelete
  4. Cat,
    how enterprising.Cat massage.Maybe Dell could learn the trick too and mamason might start a business soon.

    ReplyDelete
  5. Kakcik
    Uncle,
    Mau terbabas budget untuk bulan ni nak settle saman saman tu.

    ReplyDelete