Thursday, March 31, 2011

banjir di perlis – corat coret 1/4 2011

 

Its day 3 of the flood.

The whole day mamason is holed up in the house.Nak jijak air bah tu pun rasa geli geleman.Setiap kali kena randuk air,I make sure to wash them.

The tv room is still inundated.To make it worser ,siRicci/Nina pergi pula melepas atas couch.Adoi,sikit punya kerja nak basuh cover dia.

Bila banjir ni,rupanya selera makan lebih kuat.Sekejap sekejap lapar.For today’s menu I whipped up :

Kari ikan kering berkentang

Sayur tauge kicap dengan ayam.

Ikan selar kering goreng.

Thats what we ate for lunch and dinner.

Dont know whether tomorrow I would be able to get to work.Cikmerah tak tahulah nasibnya kerana di letak jauh dari rumah.But ciktam cikli ,cikli letak atas bump dekat rumah.Kelmarin dia puas berkeriau bila kunci cikli terkena air.Apalah nasib cikli,dia terpelecuk dalam lubang. Habis basah tuan dan barang barangnya …..I mean the wallet,the car key,the hp.Kesian dia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA

view from the 4th floor of my school.

 

Mamason kadang kadang kena jadi guru besar walau kat rumah.Ialah cikli minat betul dok meranduk air.Mamason bimbang kesihatan dia.Ada ke dia jalan dalam air dekat 2 km ke pekan Kangar.Just to get to his office.Thats stuff for my risauan.Tapi cikli tak risau pun.

Tentang adik adik berbulu tu,mamason tahu depa pun dah jemu terperuk kat rumah.Dell mamason tengok asyik dok panjat grill,dok jenguk ke luar.Nak keluar lah tu.Dan mereka pun lapar bukan main.Kalau dulu ikan kering tak kerling pun,tapi tadi Dell sambar ikan kering goreng.Grrrrrrrrrrr  memanjang bila mamason hampiri dia.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dello meninjau air  diluar rumah.

Hope everything would return to normal soon.

No comments:

Post a Comment