Saturday, January 15, 2011

Retro

Two weeks of going back to work,gave me a bagful of things to write.

Riuh rendah suara anak anak kecil .Loyar buruk anak anak yang mencuba test market guru BI mereka.

Pagi tu,aku tak sempat tukar into flats.Heels yang dipakai memeritkan kaki bila naik turun 3 tingkat bangunan kelas.Lantas aku jinjing kasut dan berjalan kaki ayam.

Teacher, hen’s feet…. ada mata yang nampak.Biarkan.Hen’s feet pun hen’s feetlah.Janji selesa.

 

Masa balik terserempak lori supplier hantar bahan basah ke kantin.

Lelong lelong…..ikan ,udang,sotong.

Tanpa fikir aku borong.Bila dah beli baru terfikir….bila nak masak niiiiii?

Hari ni cendol pula dijaja masa nak balik sekolah.Capai satu set. Aduhhhh nikmat,rasa cendol dihari yang panas ini.

 

Keenakan kesejukan kemanisan kelemakan cendol bermain main in my mind? Ditengah jalan baru teringat….aku tak clock out.

Nak patah balik is another story. Dilema seorang guru pencen…..

Hari ini aku buat salah lagi.Wrong u-turn at the wrong u-turn.Sedar sedar aku nampak semua berpakaian uniform menengah.So terpaksa beru-turn,then u-turn at the right u-turn. Entahlah apa aku dok ingat.

Sedang enak enak distaf room,aku tercari cari my handbag. Rupanya dia masih tak turun dari tingkat 3.Apalagi sepantas superman aku berkejar naik tingkat 3.Selamat.Beg Nine West pemberian anak masih ada dalam kelas yang kosong .Semua murid turun ke padang.Entahlah apa aku dok ingat.

The hu hu ha ha of the first panel meeting ended nearly 3. Permulaan dan revision kepada meeting upon meeting dulu dulu.Belum lagi pemantauan,pemeriksaan ,pertandingan,persaingan,pertambahan .Dan entah apa an yang akan datang lagi dan lagi.

Lagi 40 minggu aku kena bertahan.

2 comments:

  1. Mamason

    Too many things on your mind kekdahnya tu. Macam I jugaklah. Nak buatkan hubby kopinya tapi I capai a sachet of Nescafe yg selalu I buat untuk diri sendiri.

    Lepas seteguk dia minum .. "nape kopi nih rasa lain?"

    ReplyDelete
  2. Tak tahu macam mana nak buat kepala ni tak memikir sangat.Semua nak fikir....anak,keluarga,kerja,cuaca dunia,politik,skandal artis....lemas.

    ReplyDelete