Friday, January 28, 2011

Dari Jalan Besar ke Jalan Ban

 

Akibat salah faham,aku tersasar dari posting yang sebenar.Bukan total salah ku.Dah aku diberi penjelasan begitu,begitulah aku jalankan.Namun bukan sekali dua aku soal pegawai tentang kesahsihannya.

Maka aku berkampung disini hampir 3 minggu

Disekolah terbesar jumlah muridnya di Perlis.Dengan enrolmen murid melebihi 1000 orang dan guru 90 orang.Aha kat Perlis inilah habis besar.Tak ada yang besar sebesarnya melainkan dia. SKTB,Jalan Besar Arau.

perhimpunan sekolah terbesar
 

Ini antara kelas yang ku ajar.Gurunya,Sir Soma sudah siap mencantikkan kelasnya walau ini hari pertama persekolahan.Tabik hormat kepadanya.

tahun 3

Ini dua sahabat yang ku temui sentiasa bersama semasa rehat.Pandai pula bercerita denganku tentang sahabat handai mereka.Kanak kanak memang natural story teller kalau rajin kita mendampingi mereka.

sahabat

Dan inilah yang aku miss semasa disini.Setiap kali dia melintas,suara ku ditenggelaminya.Ingat nak buat kajian tentang keretapi ini dengan muridku,tapi tak kesampaian. Kalau tidak ,untuk BI dah pasang angan angan untuk mengajar guna ini sebagai alat mengajar.

choooooo...tren melintas

WBP ….terimakasih ku ucapkan pada SKTB yang sempat ku berkongsi visi misi walau sesingkat cuma.


3 comments:

  1. abis tu sekarang makcik mengajar kat mana?

    ReplyDelete
  2. Mamason,
    Wah...kenangan mengusik jiwa...walaupun hanya 3 minggu, terasa mesranya. purrrr....meow!

    ReplyDelete
  3. Bujal,
    Makcik dah kena hantar kat sekolah dalam nunnnn dihujung kampung.

    Cat,
    #3 minggu pun hati dah rasa sayang.

    ReplyDelete