Friday, December 3, 2010

Ye ye ….dia balik dah

 

Dell lihat mamason,pakli and surprisingly paen menaiki kereta petang tadi.Katanya kakaten akan sampai jam 2.50 petang ini.

Dalam perjalanan mereka ke airport beberapa pekan kecil terpaksa dilalui.Juga jambatan,jalan lobanglobang dan tak ketinggalan traffic lights yang tak terhingga banyaknya.Ya ,taking the road Kangar –Jitra kadang kadang merimaskan kerana ini.Sejengkal traffic light.Dua jengkal traffic light.Bila nak sampai?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Antara traffic lights yang tak terbilang tangan.Tapi jambatan macam ni jarang nak jumpa kan !Psychedelic colours.

Akhirnya mereka sampai ke airport Kepala Batas,AS. Sebelum itu Mamason terpandang papantanda ini:OLYMPUS DIGITAL CAMERA         JALAN TOK KERAMAT…..seram.

Setibanya di airport,mereka bergegas ke Balai Ketibaan.Dan tidak lama kemudian ,kakak kesayangan pakmok pun muncul.Banyaknya beg! Ada besar ,ada kecil,ada sendeng ada sandang.Whew.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gembiranya pakli,paen dan mamason dapat berjumpa kembali dengan kakaten.Lihatlah pakli ,tersengih memanjang melihat anak manjanya.Mamason relax saja .

Bila sampai dirumah,habis semua kami kakaten dukung.Dell tak bunyi grrrrrr dekat dia sebab Dell sayaaaaang dia.Pakmok lagilah.Seronoknya dia dicium kakaten.Sampai terpejam mata. Malu la.

Kakaten beli ini untuk kami.Ada seekor tikus kat tali tu.Dell ada juga cakar cakar tapi mamajade dan papamok buat donno saja.Dell lari lari keliling dan cuba tangkap tikus tu tapi gagal.Sebabnya Dell rasa pening la.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Ehh bila ya Dell boleh berjalan jauh jauh macam kakaten,kakolin,kakina,mamason.Kesian pakli dengan paen,jauh jauh pun Medan saja.

 

5 comments:

  1. Seronok jadi kucing2 Mamason... boleh cerita2..jalan2... :)

    ReplyDelete
  2. saya tahu~flyover tu kat kangar kan??

    mereka semua tak mabuk?

    ReplyDelete
  3. Nanti kalu saya sesat di Arau, or Kangaq, or Kaki Bukit, or Santan, leh jumpa MAMASON...

    ReplyDelete
  4. kakcik,
    Agaknya lah tu.But sometimes depa ni macam anak anak.Ada perasaan.Needs and wants.

    Bujal,
    Mabuk? Kedai todi tak ada kat Peghelih.
    Flyover tu mamason tangkap kat Arau.

    Azie,
    Jemput jemputlah datang.Tapi masa banjir,mamason jadi pelarian.

    Brad,
    Dell :Mana minyak angin cap kapak?

    ReplyDelete