Monday, December 6, 2010

Maaf kan Kami Tuan Tanah

 

Teruja bila membaca blog kak ezza @ muffinbiru bila ceritanya berkunjung ke Kuantan. And to make sense in the story,I was reading the blog on my daughter’s laptop.Walau unfamiliar in using her laptop,I proceeded to enter my comment in the comment box.Tengok tengok 4 kali comments Mokjadeandell appeared on her page.Ampun! So bermulalah mamason mendelete 3 comments yang extra tu.Tapi yang tak seronok tu 4 kali nama mokjadeandell tertera dihalaman komennya.

Buat rosak sahaja.Maaf ya kak ezza @ muffin biru.Sorry to read about the accident.

Begitu juga ,mamason agak ketinggalan dalam jargon jargon blogging ni. Belum lagi teroka istilah follow.One day ,mamason bercadang nak memfollow kesemua kawan rakan yang sudi tinggal jejak kat follower.Selalunya anak taruna hanya mau mengajar sekali dua sahaja dan kalau selebihnya masih tak faham kena teroka sendirilah.Tak adanya nak buat class tuition or kelas pemulihan…..

Banyak juga undeng undeng berblogging yang makcik kureng fahem.Contohnya bila guna gambar di website.Masa mula mula dulu,tak ingat yang pinjam meminjam gambar tu besar kesalahannya. Jadi adalah makcik ter pinjam gambar gambar dari google tanpa credit pada tuan tanah.Tetapi selepas membaca polemik tentang ini,barulah terbuka mata ini…copyright orang kena hormati.So once again ,I would like to tender my deepest apology pada tuan tuan blog or gambar.Sekarang ni dah ada tool untuk menjejaki orang yang memplagiat or mencilok gambar .So any pic.borrowed must be given due credit.

So dengan rendah diri pada malam Tahun Baru Hijrah ,mamason likes to wish everyone yang sudi menjengok ke halaman yang tak serupa ini….Selamat Menyambut Maal Hijrah….semoga kita diberi taufik dan hidayah dalam mengharungi liku liku kehidupan.

Betul kata kata…life is a lifelong process of learning.Even bongkok tiga belajar harus diteruskan.And makcik akan terus belajar.Rasa kerdil diri ini dalam dunia yang serba moving  on and on.

Last but not least,sorry once again ya kak ezza.Love you.

8 comments:

  1. He he he samalah kita..banyak yg harus belajar..
    maklum saja kita dah warga emas..memang slow sikit tapi tak per..janji tak putus asa.
    Salam Maal Hijrah utk mamason sekeluarga.

    ReplyDelete
  2. Kalau dulu ikut kursus photography ,media tentu blog lagi terra.terasa kerugian.
    Salam Maal hijrah buat Pn Nani dan keluarga tercinta.

    ReplyDelete
  3. Mamason,
    Salam Ma'al Hijrah. May Allah SWT bless you and yours always. purrrr.....meow!

    ReplyDelete
  4. Cat in sydney,
    Salam Maal Hijrah.May Allah SWT bless you and yours too.Keep your mama and family in Good Faith,Health and Wealth....in everything.

    ReplyDelete
  5. Mamason n friends ie Marina/Cat

    Salam Maal Hijrah
    Semoga silaturrahim kita berpanjangan waima dialam maya sekali pun..

    Mamason, I pun banyak belajar sendiri sebab anak2 tidak berblogging. Ada juga bertanya pada kenalan blogger muda tentang sesuatu dan ilmu tu I dah pass around (kebetulan ada plak yg bertanya benda yg sama).

    Kita mesti buat diri kita yg dah keemas2an nih berharga lebih dari emas, tul tak Mamason n kawan2 seangkatan sekelian? :-)

    ReplyDelete
  6. la..apasal la komen saya post semalam tak masuk....mesti ada silap sana sini..macam tu lah mamason..dah tua asyik terlupa jer....tak payah mintak maaf mamason...perkara kecik jer...

    ReplyDelete
  7. Kak Ezza,
    Senang hati saya baca komen kak Ezza.

    ReplyDelete
  8. Cik Som,
    Kenapa dipanggil orang berumur warga emas?Emas tentu dihargai...tapi kadang kadang rasa macam ada best used by date saja.

    ReplyDelete