Wednesday, November 24, 2010

Ad and Id …. new +ion.

 

Entah dah berapa hari mamajade gave birth to these two tiny weeny creatures aka my adiks.Sesekali Dell jengok depa dalam receptacle plastik tu.Dah besar sikit dah dari hari tu.Tapi kan….mamason selalu jentik telinga Dell bila Dell cuba sama nak menyusu.Her favourite words:

Ehhh malulah Dell dah besar!

Taulah Dell dah besar,dah macho tapi nak buat macam mana.I like susu.Tapi takapalah untuk my siblings Dell berkorban apa saja.

Mamason Dell tak minum susu lagi,I promise.!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dell suka tengok adik adik

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dell suka tengok depa tidoq.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ni besen yang mamason sedia untuk mamajade,tapi mamajde tak mahu.She likes the drawer better.

Ni nak cerita….

Papamok ada datang melawat.Uncle rumah auntie Ruby pun datang.Tapi mamason ligan depa keluar.

Shhhhhuh.Lintang pukang susup sasap mereka berdua berlari keluar.

Adake patut depa nak makan adik adik Dell.

Issssh Isssssh.

9 comments:

  1. cikgu
    kat sini pun ada ahli baru..kitten yang baru sebulan lahir..mak oii cikgu..kemain ligat...pantang terbuka pintu depan berlari masuk rumah...pantang dengar bunyi plastik..terus terkam kat kita..nak makan sama...hari tu ada 3 ekor..baru 2 hari lepas mati sekor...macam sakit jer..
    mula mula saya nama kan koji dan koja...lepas tu saya tukar mana dia..sekor tu si degil...satu tu si dogol....nanti lah saya ambik hambar dia...tak boleh duduk diam kitten ni..asik berlari sana sini kalau dapat keluar sangkar!

    ReplyDelete
  2. Salam mokja,
    Nampak gaya kita semua ada cerita pasal kucing. Kadang-kadang rasa tersangat letih jaga mereka.

    ReplyDelete
  3. Dell,
    Seronok ke jadi abang? Nanti awak kena tolong Mamajade babysit tau! purrr....meow!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Salam.
    dulu ada bela kucing, kucing cakar mata. Sekarang bela hamster, hamster pulak sakit mata....esok kena bawak jumpa doktor!

    ReplyDelete
  6. Ezza,
    Keletah kucing kucing ni buat hati rasa terhibur.Bila dah tak ada anak nak bercerita,dgn kucing pun dah boleh berkata kata.Silap silap orang ingat dah sewel ke apa.hehe.

    Siti,
    Penat juga bela si kaki empat.Tapi boleh jadi teman setia.

    ReplyDelete
  7. Mamason bagi nama ikut selera...gemok (Mok) asal masjid (Jade) beranak dalam kota komputer(Dell).so ada yang Tam,CikAh,Bu,dll.

    Jangan silap doktor ya uncle...kalau dirumah ciklilah tukang bawa kucing pergi vet...

    ReplyDelete
  8. Teringat kucing masa kecil dulu....suka merayau rumah orang jumpa girlfriend. Tak malu, kena halau dek tuan rumah pun mengiau lagi menagih kasih....I letak blog you dalam my list. Harap you halalkan, maaf tak minta izin terdahulu.

    ReplyDelete
  9. Cat,sorry tertinggal nak .Dell abang yang baik.Tu tgh dok babysit adik adik sampai dia terlena sama.

    Pn Yati,
    Thanks for adding me to your list.Feel appreciated.Jangan jemu dengan kemerapuan saya dah..Well my Dell too dah mula pandai jejak kasih.Cinta kasih mereka pun syahdu tau...

    ReplyDelete