Sunday, September 19, 2010

Terkenang Jua

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
bersama rakan berbagai benua


It was 25+++ years down memory lane. One of the happiest moments in my life.But then,there were moments I shed tears as I trod down the cobbled road. I was having a great time seeing new faces,new cultures,new experiences but I missed the ones that I left at home.
Once,my phone call could not get through.I was feeling distraught hearing my baby was sick thousands of miles away. Tears were running down my cheeks as I walked to my house.

Itu tentang perasaan sendu bila mendapat berita dari tanahair.Di sana bila melihat anak kecil girang bermain di taman,lagilah haru.Perasaan seorang ibu yang berpisah jauh dari anak anak.

Sekali tu makcik ke fair yang terdapat banyak permainan anak anak.Anak anak kecil girang bermain dalam rumah belon.Cute sunggoh baby matscottish yang dijumpai.

Ah…seronok kan kalau pengalaman ini dapat di share bersama keluarga tersayang.Maka berderailah lagi airmata tumpah ke bumi. Nak balik ………

3 bulan itu rasanya sudah cukup panjang erti se buah perpisahan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
bersama rakan rakan seperjuangan


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
bersama keluarga pensyarah yg budiman. Pat dalam kenangan
       
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
laparnya.... berselera mkn dlam kedinginan
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Transit Abu Dhabi....
   
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
bersama rakan rakan..Sabah,sarawak pun ada yg datang


OLYMPUS DIGITAL CAMERA           OLYMPUS DIGITAL CAMERA         dari album 048
pose pose entah berantah.

Tried to find the other albums too.Tapi dah kemana perginya.Ada gambar lain yang lebih menarik.
Anyway,kursus ini memberi impak yang tinggi kepada makcik.I realise the true meaning of family life. I became more tolerant towards students and my teaching perspective became clearer.
Terimakasih British Council yang menaja dan juga Kem Pend. yang memilih makcik dari ribuan yang memohon.Juga pada Puan Sharifah Zaharah yang menunjukkan iklan permohonan serta adiknya yang meminjamkan makcik wind breaker.
Sejuk yang mencecah –4C tu terasa sampai ketulang hitam .Rrrrrrrrr.Bukan marah macam Dell.Tapi gigi yang berlaga.Pengalaman sejenak di Edinburgh Scotland tahun 1984 amat bermakna.Syukur alhamdullilah.

2 comments:

  1. EE,sememangnya itulah antara keindahan dalam hidup makcik yang selalunya serius saja.Syukur sunggoh dapat pergi dgn ditaja sepenuhnya. Guru sekolah rendah dapat kursus sampai Scotland sana,bertuah badan.Memori tak dapat dilupa.

    ReplyDelete