Monday, June 14, 2010

why was it hard for me

hy was it hard for me to rememember names?
And to associate faces.
Why was it hard for me to remember the road or my bearing?
And I could be lost in the sea of people.
Why was it hard for me to forget?
Those things that I wish not to remember.

Yes,I would like to make a decalration that I have all those afflictions.
Sometimes,termanggu manggu  dan  terkebil kebil makcik mengingatkan siapakah empunya diri yg berada didepan makcik.It could be somebody yang I came to know before.Nama jangan tanyalah.

Kalau suruh tunjuk jalan lagi hancur. I have to literally note down in writing the route taken,kalau tak mau berpusing pusing.Once.I get down if front of my college in Edinburgh after waiting for the bus at the rear entrance.Awat tak jadi laughing stock masa tu.

Masuk hypermarket yg extra extra tu esp at a new place ,lagilah tak senang makcik nak beli. Takut orang lain tinggalkan makcik esp bila hp tak activate.Mau jadinya kena buat announcement for missing person.Nak cari jalan keluar .....ee...gurantee sesat.

Tapi yang pelek tu,makcik can recall the minute of details ttg peristiwa.Macam ada photographic memory.So bila pakli kata tak berlaku aih peristiwa itu,makcik jadi serba salah.

Eh,betul ke. Anyway sekarang ni CCTV kan ada. Nak install satu lah kat rumah! he he.

No comments:

Post a Comment