Friday, June 18, 2010

Momento dulu dulu

baju kahwin

Teka baju siapakah gerangan  ini.

Olin? Ina? Aten or baju pinjam dari butik pengantin?

No.no.All the guesses  are wrong.

It’s Makcik’s .

Selepas dihitung di kira ,the songket kurung must be as as old as kereta VW yang dok terhinggut hinggut kena tolak.

On my wedding day,this blue songket was worn masa menyambut kot.Ina,had a laugh when she looked at the dress.

Mama baju ni fit murid tahun 4 saja.

Ya la .I was  very very thin that time.Macam sekeping papan. But down the years ,excess carbo had accumulated and makcik dah hampir jadi tong drum!

When aten saw my pic at PD ,she almost suffocated laughing.The abah apa lagi:

La ingat aci mana .

ha ha ha.

Dressed in bell bot,rambut ala ala maggi belum kembang,I too felt like laughing sambil control pundi kumbahan kecil.

But actually,that day was a day that changed my course of life.

For that day,I made a decision that alter the history of ME.

Oops pakli pun tahu.

Pedih la kalau ingat.

2 comments:

  1. HAHHAHAHAHHA! lawak lah mama ni.rambut macam maggi belum kembang? haha kobis lah.eh kobis tu kak lin.hahaha.Sakit perut baca post ni.

    ReplyDelete