Monday, March 8, 2010

tak suka tak suka

 

Haghi tu Halimah Jongang. Semalam stat dah Fatimah Juling. lepaih ni apa pulak ha?

Dengak kata Dolah Hapak. Esok lusa kut Minah tempang. Bulan depan pula Tijah mata sebelah.

Kalau nama Mat jangan kira lagi lah.Nak termuntah pun ada.

Mat curut.Mat tiga suku. Mat black .Mat bangla .Mat gerutu.

Cik/puan Aida yang dihormati,

Jangan la dok cari makan dengan cerita kekurangan orang. Fikir lah sikit . Empathy lah pada orang orang yang menerima dugaan dari yang Esa hidup dengan kekurangan. Ya lah kau tu gebu, cantik menawan hatiku tertawan .Jangan lah beri anak anak makan dengan orang lain makan hati.

Aduh emo sunggoh bekas gb ni bila lihat ketidakadilan dalam kehidupan yang sementara ini.

Ya semua ini sementara.

Being one who was not lucky to be in the plain jane category I had experienced those cruel days of growing up full of rejections.Full of taunts and name callings.

Anyway I managed to pull through all those days by working hard to overcome my weaknesses. If I am ugly I compensated those by being top in the class. Being recognised  for my intelligence and knowledge.Ye la tu. Once I was the top scorer for a quiz in the school. Hence the nickname walking dictionary.Hardworking. Yes, I am a hardworking workaholic .Having the best handwriting.Mana ada orang tulis bulat bulat kan.Being top in whatever I did. Kalau bolehlah.

Jadi kalau aku sedih bila kena kutuk kerana fizikal ku, aku kembali dengan membawa balik hadiah kecemerlangan . Aku berbangga dengan hasil jahitan ku diperagakan oleh guru ert ku semasa hari terbuka ssb. Soft toy yang ku jahit dibeli oleh guruku.Aku berbangga bila suamiku memberitahuku yang ada seseorang memberitahunya dia bertuah beristerikan aku. Aku pandai masak! ye ke.

Hatiku tambah berbunga bila ibu mertuaku sendiri memujiku kerana aku sabaqqqqqqqqqqqq dengan kerenah anaknya. Itu dulu.

Satu hari aku masuk kelas dan melihat anak murid yang menjadi masaalah kepada guru lain hadir selepas a long absence.

Aku dengan mata berkaca dan suara yang semakin sebak memberi kata kata semangat kepada nya.

Ya, dia malu ke sekolah kerana gigi nya jongang ,matanya ceme punggungnya tonggek.

ni bukanlah murid itu.

ihsan google

No comments:

Post a Comment