Thursday, March 11, 2010

near misses- the fall

 

That day another 3 yr old met with her untimely death.Plunge from a 15th storey condo.

Kerap sungguh anak anak malang jatuh bangunan.Our former MB pun melalui saat getir begini. Anak one artist pun.

A trip to Pulau Langkawi was cut short.My dear little baby jatuh katil.

Itulah. Mujurlah she escaped with just a swell on her head.Kalau lebih tentu aku yang sewel .Dan orang orang yang menyumbang kepada kejadian tersebut tentu menyesal seumur hidup.

From that day onwards aku lebih berhati hati dan berat hati nak join in big gatherings semasa anak masih kecil.

Its not only gathering ,sleep over pun aku lepaskan mereka dengan seribu satu pesanan.

Jangan itu ,jangan ini.All these tok ton punya pesanan masa aku masih kecil. Jadi masuk rumah orang jangan dok pandai pandai terjah bilik orang. Buka periuk orang dan bermacam pantang tok  nenek lagi.

Tapi itu lah. One frightful nightmare terjadi juga.

The case of PMR 8As anak cikgu terjun bangunan sekolah pun macam misteri nusantara juga.

Yang tak dapat lupa kes aku jatuh terlentang dekat bangunan sekolah .Kelepuk.Kelepak.Mujurlah tak dak sapa masa tu.

Kalau tidak…….. Malu  malu

Besoknya kejadian ini aku cerita pada staf.

Bangunan tu keras kut cikgu

Ya ,bangunan tu keras. Buat dari batu kan ! kan!

No comments:

Post a Comment